Genomgång av Statistik blogg.se

Okej, jaaa.. I början förstod inte jag vad statistiken handla om eller hur man ska säga xd
Så kör en liten genomgång :3
Min statestik är lite skämmig men...
Okej!

Det blåa strecket:
Det blåa strecket är hur många personer som har kollat. En person som kollat på din blogg en gång, räknas bara som en person! Alltså en Unik person xd
Det röda strecket:
Det röda strecket är hur många gåner din blogg/sida har visats. Alltså en person som kollar på din blogg en gång räknas ju bara som en person, det förstog ni? Men om den går in 3 gånger på din blogg så räknas dom andra 2 gångerna som sidvisning.
Sammanfattning
Blåa strecket: Hur många personer som gått in på din blogg/sida, men räknas bara en gång
Röda strecket: Hur många gånger din blogg/sida har visats, där hamnar resten av gångerna som samma person kollar på din blogg/sida


Vi kör ett litet exempel också.. xd
Jag har bara haft 6 Unika besökare idag, men jag har haft 15 sidvisningar. Då kan vissa läsare varit och kollat på min blogg 8 (orkar inte räkna nu (a)) gånger idag!
Hoppas ni förstog något xd

Kommentarer
Postat av: E l l i n o r ♥

sv: Haha okej :D

2011-11-05 @ 17:29:54
URL: http://tingeling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tänk på innan du kommenterar..
▲ Jag fotar alla bilder själv om det inte står annat
▲ Du är aldrig Anonym på internet
Namn:
† Wanna be remembered?

E-postadress (Bara jag kan se )

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback